Jamaica (Revised Edition)

Normal pris
249,95 kr
Udsalgspris
249,95 kr
Normal pris
399,95 kr
Udsolgt
Enhedspris
Translation missing: da.general.accessibility.unit_price_separator 
Inklusiv moms

Fragt fra 35 kr. med Post Nord.

Fri fragt på ordrer over 499

Afhent gratis i butikken på Fisketorvet

Jamaica (Revised Edition)

Jamaica, 1675.

Efter en lang karriere som pirat bliver kaptajn Henry Morgan på dygtig vis udnævnt til guvernør på Jamaica med den udtrykkelige ordre at rense Caribien for pirater og sørøvere! I stedet inviterer han alle sine tidligere "kolleger" til at slutte sig til ham på pension og nyde frugterne af deres plyndringer ustraffet. Til minde om de "gode gamle dage" arrangerer Morgan hvert år et løb rundt om øen, og til sidst bliver den kaptajn med mest guld erklæret storvinder.

Spillet slutter, når mindst én spillers skib når i mål og fuldfører en omgang rundt om Jamaica. Spillerne indkasserer nu den mængde guld, som er i overensstemmelse med, hvor langt de var fra målstregen, da kapsejladsen sluttede. Dette guld lægges til det guld, som spilleren har samlet undervejs ved at tage en omvej fra kapsejladsen for at lede efter værdifulde skatte; enten ved at stjæle guld eller skatte fra andre spillere eller blot ved at indlæse guld som anvist af de kort, spilleren spillede under kapsejladsen. Spilleren med det mest samlede guld erklæres derefter som vinder.

Sådan spiller du:

Spillet spilles i runder. Hver spiller har altid en hånd med tre kort og et personligt bræt, der viser de fem "lastrum" på deres skib, hvor varer kan læsses på i løbet af spillet. I hver runde udpeges en spiller som "kaptajn", og den næste spiller i urets retning bliver kaptajn i den følgende runde osv.
Kaptajnen kaster terningerne, undersøger sine kort og meddeler derefter, hvilken terning der svarer til "dag" og hvilken der svarer til "nat". Hver spiller vælger derefter samtidig et kort fra sin hånd og lægger det med billedsiden nedad foran sig. Hvert kort har to symboler på sig, et til venstre - svarende til "dag" - og et til højre ("nat"). Symbolerne angiver enten skibsbevægelse (fremad eller bagud) eller lastning af en type vare.

Når hver spiller har valgt et kort, afsløres alle kortene samtidig og indløses derefter et efter et i urets retning, begyndende med kaptajnens kort. Når det er en spillers tur til at indløse sit kort, for først det venstre symbol på kortet og derefter for det højre symbol, skal spilleren indlæse et antal varer eller flytte et antal felter svarende til det antal kerner, der vises på den tilsvarende dag- eller natterning for den pågældende runde.

Den vigtigste beslutning, som hver spiller træffer i løbet af spillet, er således, hvilket af de tre aktuelle kort, der bedst tjener ham i en bestemt omgang, i betragtning af dag- og natteternens værdier. Endelig, under løbet, når en spiller lander på et sted, der allerede er besat af en anden spiller, er der kamp. Kampene afgøres hovedsageligt ved at kaste en "kamp"-terning, men spillerne kan forbedre deres chancer ved at bruge "krudt"-brikker fra deres lagerrum, hvis de har ladet nogen i tidligere omgange. Vinderen af et slag kan stjæle nogle varer eller skatte fra taberen.

OBS! Spillet er på engelsk